Edénysors

Itt az ideje, hogy beszámoljak az év első edényeinek sorsáról. Az egyetlen túlélő, a képen látható türkiz színűre mázazott méztartó. Szerintem nagyon jól sikerült. :-)
Sajnos a többi edényen kifogott a színtelen és a türkiz máz együttese. Elrepedtek a tárgyak. A legvalószínűbb ok, hogy a két máz hőtágulása nem volt hasonló, és az edény fala nem bírta ki a feszültséget. Az is okozhatta, hogy túl vékonyra korongoztam az edény falát. De a vastag falú is ugyanúgy megrepedt. Pedig korábban már mázaztam így tárgyakat, hogy belülre színtelen, kívülre türkiz került, és azoknak kutya baja sem lett.



Nati elvitte a repedt darabokat az Budapest Kerámiá-ba megmutatni, és állítólag nem ő volt az egyetlen, aki ugyanígy pórul járt.
A színtelen (VTR 105) a paloma kéket (7511 E) sem szerette most, és a supernovával (AD2/8938) sem békült meg. Volt még egy próbálkozásom a fényes fehér és a fűzöld párosításával, de minden jel szerint utoljára, ők sem szeretnek ugyanazon a tárgyon lenni.
A kis mézescsupor mázazása nem sikerült teljesen tökéletesre, de első próbálkozásra nem is lett olyan rossz. Azért menekülhetett meg a repedéstől, mert az ő belsejét később mázaztam, és a tapasztalatokból okulva, nem színtelent, hanem ugyanúgy a türkiz mázat (BSZ 292 Craquele) használtam. Így is nyugodtan kerülhet bele élelmiszer, mert ebben a mázban nincsenek káros anyagok. :-)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések