Évkezdő korongozás - 2018

Az elmúlt két évben, amióta a blog megszületett, mindkétszer beszámoltam az év indulásáról. Úgy döntöttem, hagyományt teremtek, és idén is megteszem ezt. Egy kissé későbbre tolódott, mivel egészségügyi okokból pár hónapig nem tudtam korongozni, de kb. két hete már megpróbálhattam az elektromos korongnál, és múlt pénteken pedig már a lábbal hajtóson is tempóztam, szóval elindult az év. Legutóbb is egy téli tájképpel nyitottam, most is így tettem, mivel a váratlan hóesés hihetetlenül gyönyörűvé és mesebelivé varázsolta körülöttünk a tájat. Azóta már többször leesett ennyi, és többször el is olvadt, állítólag ma lesz az év leghidegebb éjszakája. Ezért inkább a jó melegben összegzem az évkezdést, hogy az elkövetkezendő hetekben már az elmaradt beszámolókkal folytathassam, remélem már tavaszibb hangulatban. :)

Egyelőre 'lájtosra' vettem a dolgot, begyúrtam pár kisebb, 60-70 dekás gombócot, és elvárások nélkül indultam neki a dolognak, jó 3 hónap kihagyás után. (mármint korongozás, mert amúgy agyagoztam persze ;)) A vártnál is gyatrábban ment, sajnos, csak a felhúzást akartam gyakorolni, szóval hengereket gyártottam. Az agyagom kissé megkeményedett az új műhelyem klímájának köszönhetően - ezt majd valahogy ki kell küszöbölnöm - és ez sem segített a dolgon. Az ujjaim nem húztak egyszerre, valamelyikkel mindig erősebben nyomtam, és ettől túl hamar elvékonyodott az agyag, nem bírta a súlyt és leszakadt. Összecsapkodás után az új kör már picit jobb volt, de a végeredmény nem változott, egy épkézláb tárgyat sem korongoztam. :( Azért nem keseredtem el, fel voltam készülve valami hasonlóra, bár ennél azért jobbat reméltem. Mindenesetre megtörtént az év első korong-összemaszatolása, könyveljük el ezt sikernek. ;)
A műhelyben is pakolgattam legalább, egyre pofásabb és rendezettebb lesz.
A tanfolyamon a tempó feladat kis tál volt, lehajtott széllel, ezt most nem részletezem különösebben. Alapvetően nem volt bajom a feladattal, vagy a formával, inkább azzal küzdöttem, hogy mint az agyvérzéses beteg, próbáltam újra azokat a mozdulatokat, amiket elvileg már tanultam. És hát megint a kemény agyag...Most már friss agyagot fogok használni, nem hátráltatom magam ezzel, de gyakorlásnak ez is megtette. Szóval korongozok újra, és remélem hogy egyre jobban fog menni. Amúgy közben tök jól 'elvoltam' az egyéb kézi technikákkal, vájással készítettem egy érdekes, kínai vagy japán kiöntőt. Hát nem lett olyan filigrán mint a porcelán, így fazekas agyagból, ha véglegesre égett, megmutatom majd az eredményt. És tovább játszottam a mozaikokkal, a tavalyi szerelmemmel, és úgy tűnik a megfelelő méretben sikerült végre elkészítenem a tartót a mosogatónk mellé, amelynek elődje nyáron a mozaikok tartójává avanzsált kisebb mérete miatt. :)
Éééés, sokat gondolkodtam, hogyan tovább, szeretném már kézzel fogható eredményét látni az elmúlt 5 évnek, amit a kerámiázásba fektettem. Ennek része az is, hogy sokkal több bejegyzést szeretnék írni, egy picit nyilvánosabbá is tenni, de leginkább szeretnék előrukkolni olyan tárgyakkal, amit már van értelme mutogatni, nem utolsó sorban sorozatgyártani. Meglátjuk. Ez az év is keménynek ígérkezik, sok tekintetben, szeretnék alkotó napot is bevezetni, amikor csak alkotással foglalkozom, aznap nincs munka, email, utalás, rendelés, telefon, főzés, s.o.s. dolgok. A blog arculatát is szeretném finomítani, most még marad az ingyenes verzió, de szeretnék letisztultabb stílust adni neki.
Ez a terv. Megnyomtam a 'start' gombot. Drukkoljatok!

Így néz ki most a műhely



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések