Hasznos könyvek

Teljes mértékben hiszek a "gyakorlat teszi a mestert" szólásban, és abban, hogy a mesterektől ellesett dolgokat jól begyakorolni biztos eredménnyel jár. Emellett viszont nagyon szeretem a könyveket, írásokat is az adott szakmával kapcsolatban. Egy kézikönyv mindig hasznos segítség, amikor kezdőként elfelejtünk valamit, vagy nem vagyunk biztosak a helyes lépésben, na és persze akkor is, amikor minden apró érdekességre kíváncsiak vagyunk.

Jacqui Atkin keramikus könyvei



Különösebben nem voltak elvárásaim ezzel a könyvvel kapcsolatban, de ellenállhatatlanul féláron találtam, és úgy éreztem, ennyit simán megér. Így kellemes meglepetésként ért, hogy nagyon sok érdekes és hasznos technikát és tanácsot találtam benne. Mindent szépen lépésről-lépésre elmagyaráz tetszetős képekkel együtt, szóval hamar a kedvencemmé vált. Korábban már megvettem az író keramikusnak egy másik könyvét, Andi ajánlására, amelyben kevesebb téma szerepelt ugyan, viszont hasonlóan kimerítő leírását adta az egyes technikáknak, ráadásul a fotók is jó nagy méretben illusztrálták a tárgyakat. A nagy könyv kistestvére sokkal több leírást és tanácsot tartalmaz, egy kicsit zanzásítva, ezért azt jobban megszerettem. A kis otthoni műhelyem felszerelésében is segítségemre volt, mert az emlékezetemre támaszkodva valószínűleg jó sok mindent kihagytam volna.

Fotókkal illusztrált részletes leírások
Egy jópofa engóbozós díszítő eljárás korongozáshoz
Ami még külön tetszik a könyvben, hogy a végén egy mellékletben a lehető legtöbb formát összefoglalja és sablont is ad hozzá, illetve mellékeli a legjobban alkalmazható technikákat az adott formához. Ráadásként egy pár oldalas kisszótár zárja a művet.

Formagyűjtemény melléklet
Remélem másoknak is jól jön ez a könyvajánló, és velem együtt kutatják majd a jobbnál-jobb könyveket, blogokat, tanulmányokat, előadásokat kerámia témában. :-)

Jacqui Atkin: Fazekasság - Az alapoktól a mesterfogásokig, 250 ötlet, műhelytitok, technika
Kossuth Kiadó, 2014.
Jacqui Atkin: Kerámia készítés - A kézzel épített technikák ismertetése kezdőknek és haladóknak
GABO Könyvkiadó, 2014.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések