Kedvencek

A Facebook és a Pinterest világában az inspirációk sora kimeríthetetlen. Én is áldozatul szoktam esni ennek, és ami tetszik, elmentegetem. Az utóbbi pár évben találtam néhány keramikust, akiknek a munkái nagyon megtetszettek, tőlük teszek most közzé egy kis ízelítőt, hátha másokat is megihletnek. Nem mondhatnám, hogy csak egyféle stílus érdekel, így vigyázat, elég nagy lesz a szórás. :-) Válogatás a teljesség igénye nélkül.





Az egyik nagy kedvencem egy skót keramikusnő, Michelle Lowe.
Hagyományos technikával dolgozik, sötét agyagból korongozik, fehér engóbbal alapoz, abba karcol, és ezt színezi, festi ki akvarell-szerűen, főleg növényi mintákat használ. Nekem leginkább a díszítés lazasága, könnyedsége, és a barna agyag-fehér engób kontraszt tetszik benne.


A következő keramikus is hölgy, olasz és szobrokat készít. Nem is akármilyeneket. Incselkedően erotikusakat, mégis kislányosan bájosakat. Azonnal a kedvencek közé avanzsált. Caterina Zachetti.



Evezzünk egy kicsit más vizekre, absztraktabb formák felé. Ez az amerikai keramikusnő erőteljes forma,- és színvilágot használ munkáiban, mégis harmonikus egészek jönnek létre. Játszik mindennel, formákkal, határokkal. Az edényein pedig a hihetetlenül laza ecsetkezelés kápráztat el.



Victoria Christen. 


Őt a blog indításakor fedeztem fel, keresgéltem, más keramikusok blogja hogyan néz ki. Szintén amerikai, de ázsiai gyökerekkel, és a kerámiái is ezt tükrözik. Gyönyörű színvilága van. Mea Rhee





Nem hagyhatom ki a sorból Nati egyik kedvenc keramikusát sem. Igazán egyedi, trendi és mégis egyszerű kerámiákat készít. Mellette rajzol, fest, és a kutyusát - ami ugye minden valamire való keramikusnak van, úgy mint olasz városnak a ferde torony - is bevonja a munkába. :)  Rae Dunn.





És akkor jöjjenek a magyarok :)

Csakhogy meglegyen a kontraszt és a szórás, kezdek egy teljesen hagyományos technikát alkalmazó fazekkassal. Nekem mindig is kettős volt az ízlésem, a hagyományos népművészet, és a romantikus dolgok ugyanolyan közel áll a szívemhez, mint a nagyon modern, akár monumentális, egyszerű, tiszta formák. Barakonyi István edényei számomra a nosztalgia, és a nagyszülőknél töltött gyerekkort idézik.


Szerencsére bőven lehet inspirálódni a magyar művészek és designerek között is. A hagyományos technikával, aprólékos munkával készült, pecsételt tárgyak monokróm színvilágukkal engem azonnal megfogtak. Materra Ceramics


Mit csináljak, nekem a bögrék is a nagy szerelmeim... :)







Folyt.köv.
Ruzicska Tünde
Kezemura
Marceramic

Képek forrása: A nevekre kattintva
Borító: http://www.craftjuice.com/story.php?title=folksy-buy-ceramic-star-christmas-decorations-set-of-two

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések