Festett porcelánjaim a MBY-ból

Az fb oldalon már posztoltam egy képet azokról a műveimről, amelyeket a Made by you-ban alkottam, mióta beleszerelmesedtem a kerámiába. Úgy éreztem, egy rövid bejegyzést a blogon is megér, nem annyira amiatt, hogy bemutassam a kis műveimet, hanem inkább azért, mert ezt a műfajt is szeretem. Alapvetően jó a kézügyességem, és szeretek mintákat, motívumokat rajzolni, bútorfestést is tanultam korábban. Már nem is emlékszem pontosan, hogyan ismertem meg a MBY-t, talán egy ismerős vitt el, onnantól viszont egyértelmű volt, hogy ez egy nagyon is nekem való hely. Néhány tanfolyamra is elmentem, aztán ahogy haladtam előre a kerámia tanulásában, kevesebbet jártam arra, de időről időre mindig visszatérek, hogy csak a díszítésnek szentelhessem az energiáimat.

Gyerekkoromban, emlékszem, voltam valamilyen kiállításon, ahol Zsolnay porcelánokat állítottak ki, és ki lehetett próbálni a díszítést, megmutatták, hogyan kell egy-egy mintát színátmenetekkel megfesteni. Különösebb ambícióm nem volt ezen a területen, de azért ámulatba ejtett, amikor Herenden jártam és a bemutatóteremben a porcelánfestőkkel beszélgettem, láttam a munkájukat. Szeretek elmélyülni a dolgokban, bírom a monotonitást is, ezért egyáltalán nem áll tőlem távol ez a díszítő műfaj, és gondolkodom is azon, hogy saját mintákat, rajzokat vigyek fel a kerámiáimra. Ez igazán egyedi arculat lenne, még sok tervezést, kísérletezést igényel, és remélem hogy lesz alkalmam megvalósítani az elkövetkező években. A toszkán stílus egyes mintái nagyon megtetszettek, így ezzel festettem meg eddig a legtöbb kerámiát, és egy kis sorozat is lett belőle, akaratlanul. Mivel különböző időpontokban készültek, kicsit eltérő lett a színválasztás, ettől függetlenül egységbe fogja őket a toszkán motívumvilág. Van egy "eredetim" is, Siena-ban vásároltuk pár éve a kis tálat, azóta is abból reggelizem a zabpelyhet minden nap. Sajnos én nem tudtam olyan szép vékonyan megfesteni a körvonalakat, ezért nem annyira könnyed és áttetsző mint az eredeti, de így is éppen elég nehéz volt elkészíteni, úgyhogy én büszke vagyok ezekre a darabokra.
Kipróbáltam még a mexikói, portugál és a Hundertwasser stílust is a tanfolyamokon.
Pohár Hundertwasser ihletésű festéssel
Tányér mexikói mintával
Portugál stílusú csempe
Voltam már náluk barátnőkkel szülinapot ünnepelni, vagy csak úgy, kikapcsolódni, és üvegékszert is készítettem.
Szeretem ezeket az alkalmakat, amikor órákon keresztül csak a rajzolásra majd a minta megfestésére koncentrálok. Kedvencem a nagyméretű henger doboz tetővel, Dolci felirattal, legutóbb pedig egy tálacskát festettem, szintén édességeknek, mert az asztalon csak hányódnak a kekszes, csokis dobozok...amik nem is az enyémek :-P

Kedvencem ez a sárkány-szerű raffaellesco minta
Kekszek

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések