Fazekas minitábor 2021

Oly sok idő után ismét lehetőségem nyílt Mesterünk fazekas táborában részt venni, ezúttal egy rövid hétvégi gyakorlás erejéig. Nagyon vártam már, hogy újra találkozzam a régi csapattal, lássam az új műhelyt, és nem utolsó sorban magamba szívhassam a korongozó tudást. Mindig nagy élmény egy ilyen tábor, mindig más és más tapasztalatot ad. Izgalmas az is, hogy teljesen másképp alakulnak a dolgok, mint ahogyan elképzelem: valami, amire nem is számítok, könnyen megy, más meg, amiben jó vagyok, pont nehezebben megy. Fontosak ezek a megfigyelések, mindig rávilágítanak az aktuális hiányosságaimra. Várakozásom nem is teljesülhetett volna jobban, egy tartalmas, testileg-lelkileg feltöltő, pozitív élményekben gazdag két napot tudhattam végül magam mögött. Képet ismét keveset készítettem, annyira égett a kezem (kezünk) alatt a korong, nem volt idő ilyesmire, és nem is a fotózást éreztem fontosnak, ezért csak illusztrációs képek lesznek a bejegyzésben.Ahogy már korábban is írtam, a táboroknak meghatározott menete, ütemterve van. Sok gyakorlás, a nap végén pedig a saját terveink gyakorlása, fejlesztgetése. Bemelegítéssel kezdünk, rákészülünk az egész napos munkára. Ez fontos, mert valóban megerőltető órákon keresztül korongozni, testileg és szellemileg is. Az első lépés tehát, hogy hublizunk, lyukasztunk, hengert húznuk, ezzel is rákészülünk a munkára. Ezután mindig lépésről lépésre közösen megkorongolunk egy tárgyat. E kellően nehéz feladat után jön a nem kevésbé embert próbáló tempó gyakorlat, ahol időre korongolunk. Ebédszünet, és délután jön a játékos korongolás, és a saját téma feldolgozása. Minden feladatot közös megbeszélés követ, mindenki beszámol a tapasztalatokról. Ezt a részt is nagyon szeretem, mert sokszor más sokkal jobban megfogalmazza azt, amit én is tapasztaltam, és ezáltal bennem is tudatosodik, illetve elkezdek én is figyelni a mások által észrevett, javasolt dolgokra, ezzel is fejlesztve a korongos tudásomat. Őszintén mondhatom, hogy egyik legjobb tábor élményem volt ez a hétvége (igaz, táborban is régen voltam…), annyira jól összejött a társaság, pozitív energiák voltak, nem siettünk, igyekeztünk a dolgok mélyére menni. A tempó gyakorlatok most nem mentek olyan jól, mint régebben, amikor a tanfolyamon is mindig volt, viszont újra előjöttek az akkor szerzett élményeim, hogy hogyan is érdemes csinálni, milyen ritmusban, milyen lelkiállapotban stb. A közös korongolás kissé nehezebben ment, mivel 1,5 kg agyaggal mostanában nem dolgoztam, de alapvetően elégedett voltam azzal, amit alkotnom sikerült. A nap végén én most semmi különöset nem akartam, azokat a formákat, fogásokat gyakoroltam, amelyek nap közben nem sikerültek. A csukott szemes korongolás most nehezen ment, máskor abban is jobban szoktam teljesíteni. 


 

Még ez alatta két nap alatt is sikerült fejlődni, éreztem, hogy a második nap bizonyos dolgok már jobban mennek az első naphoz képest. A hibáim sajnos ugyanazok maradtak, de ezt is jó volt újra látni, mert mostanában nem volt senki, aki erre felhívja a figyelmem, így viszont újra elkezdhetek erre figyelni, és remélhetőleg fokozatosan kijavítani. A tömény élmények hatására új feladatok, kihívások fogalmazódtak meg bennem, és ennek nagyon örültem. nagyon jó volt újra abban a közegben lenni, ami korábban természetes volt, és újra érezni a húzóerőt, a kreativitást, a szakértelmet. Ez engem is új energiákkal töltött fel.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések